THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Jumaat, 18 Disember 2009

BERITA PALING PANAS DETIK-DETIK TERAKHIR TAHUN 1430 HIJRAH. - SIRI BERCAKAP DENGAN JIN LONKANG

Dua hari lepas aku boh berita panas tentang kelakuan lucah seorang KETUA PEMUDA PAS KAWASAN DAN SEORANG AJK PASTI NEGERI. Hari itu blog aku sehingga jam 11 telah mendapat hit sebanyak 380 pengunjung. Itu tidak termasuk hit pada hari selepas itu. 380 adalah hit yang cukup tinggi bagi sebuah blog nyamuk macam aku ni. Jika nak di bandingkan dengan blog2 nyamuk yang sudah berbulan2 di bina tetapi sehingga kini Cuma mendapat tidak lebih dari 100 pengunjung keseluruhan . Kah kah kah.

Petang tadi aku masukkan satu lagi berita panas tentang polis wanita mengamuk di Seremban. Sebaik saja aku up date blog tentang cerita polis wanita yang sadis itu tiba2 sebuah kereta proton wira berhenti di depan rumah aku. Ehh sapa pulak ni. Tak kan banggali kapet kot. Rupa-rupanya turun dari kereka itu orang ini :

Wahhh ini sudah bagus.. Dah lama aku dok tunggu dia ni. Sebelum ni Din Binjai dengan Jordan saja dok jadi mangsa. Aku lepas geram tak kena tempat. Ishh nasib baik tak jadi gaduh dengan Din Binjai hari tu. Kalau tak rugi saja masok lokap pasai begaduh dengan orang yang bukan menjadi sasaran aku. Hahh di petang akhir 30 zulhijjah ini tiba2 mai pulak rezeki bergolek di depan mata. Apa lagi 37.8% kemarahan aku aku semboq la kat mangkok ni.


Boleh ka dia Tanya ‘yang ni tanah U ka?” apa dia ingat aku ni sengkek macam Mat zan si lebai sexs sadis tu ka. Ehhh dia mintak geran tanah pulak. Kah kah kah. Aku tengok Din Binjai dah belah kot jauh sebab dia tau aku mesti nak mai maki si mangkok ni punya.


Berikut adalah Sinopsis babak yang di lakonkan petang tadi :


Lokasi : Di tepi sebuah longkang

Suasana : Orang ramai sedang berhimpun meluahkan masalah longkang kepada seseorang.

Masa : antara jam 5 hinnga 7.30 petang.

Watak utama : The Greatest Of Longkang Heroes / tuan tanah kedaun iaitu aku.

Watak lain : Semua watak yang lain termasuk Din Binjai hanyalah anak keladi.


Tuan diriktor : Camera ready


Camera Man : Ready tuan


Tuan director : Actions


Aku keluar dari rumah dengan watak separuh ganas. Tiba tiba buat suara tinggi dan bila Superhero Nampak aku terus dia angkat muka macam menegur aku.


Aku : Haaa baru nak Nampak muka. Berapa lama rakyat tanggung masalah baru hari ni nak mai. (Suara aku tinggikan untuk megerealkan kebrutalan aku ini agar sama tarafnya dengan album BRUTAL XPDC tu)


Superhero : Diam sambil tersenyum. Tiba2 bertanya aku “ Ini lu punya tanah ka?.


Aku : haa aku punya tanah la lu ingat aku sapa?


Superhero : Ada geran ka?


Aku : Mau geran pi mintak kat pejabat tanah la. Lu ingat ini pejabat tanah ka?


Superhero : kalau U punya tanah mesti la ada geran tanah.


Aku : Lu sapa mau mintak geran sama aku? Lu pegawai pejabat tanah ka? Butuhhh (kalau lebai zan iaitu pengerusi PASTI kampong aku dalam sms dia pada sal dia tak kata butuh tapi dia kata zakar. Maklumlah orang zuhud… kah kah kah. Ingat lagi wahai lebai Zan kah kah kah. Jangan risau sim kad tu aku masih simpan, nanti bila semua peluru aku dah habis hang baca la balik semua sms hang tu dalam metro. Kah kah kah)


Tuan Derektor : Cut


Lakonan aku di rehatkan seketika kerana memberi laluan kepada watak anak keladi bercakap dengan Superhero Long kang. Kemudian secara tiba-tiba aku bersuara semula menyampuk persembangan mereka yang tak aku tahu ketahuan puncanya itu.


Aku (terus action tanpa perintah dari tuan derektor) Ha tuan-tuan sekalian pilihanraya sekali lagi pastikan kita tidak lagi mengundi PKR jika PKR masih meletakan calon yang sama iaitu tuan superhero ini. Kali ini kita mesti protes dengan tidak mengundi PKR dan BN. Saya akan pastikan wujud kuasa ketiga di dalam PRU yang akan datang. Sudah pasti calonnya ialah Huan Cheng Guan yangbaru saja umum keluar Gerakan kemarin. Kita mesti memilih seorang wakil rakyat bukan wakil parti politik Mat Sopi yang satu haram pun tak tau apa tu.


SELINGAN : ARTIKAL TENTANG HUAN CHENG GUAN AKAN MENYUSUL PETANG ESOK.(INSYAALAH)


Superhero : Haa lu la masuk bertanding di sini. (Bercakap sambil tersenyum untuk mengawal rasa marah yang teramat sangat pada aku seperti marahnya Lebai zan dan Mat Sopi keapda aku kah kah kah.)


Aku : mana ada standard aku lawan dengan hang. Sapa yang kenai hang? Mat sopi kenai lah hang. Nak bagi aku malu ka lawan dengan orang yang tak sama taraf dengan aku. Hang tu sama taraf dengan Mat Sopi saja. Ketua pemuda Pas kawasan yang tak lulus SRP. Kah kah kah. (Di luar lokasi selepas babak itu tamat Din Binjai Tanya aku Mat Sopi tu ketua Pemuda Pas cawangan sini ka? Aku akat bukan cawangan tapi kawasan. Dia tak percaya lagi bdan terus Tanya ketua pemuda cawangan ka? Aku jawab lagi KETUA PEMUDA PAS PARLIMEN BATU KAWAN. Iss tak kan ketua pemuda Pas kawasan tak lulus SRP. Pas ni dah tak dak orang lain ka?


Babak seterusnya pula adalah dengan di masukan pelakon tambahan yang membawa watak bapak Polisi. Babak ini masih dalam suntingan . TAMAT.

Namun apa yang dapat di sini ialah memang tepatlah nama kampong aku ni kampong Tok longkang. Tak ahbis habis dengan masalah longkang. YB pun nama Long Kang. Nak begaduh pun pasai longkang. Gotong royong pun bersihkan longkang. Kah kah kah. Pendek kata semuanya longkang. Kah kah kah.

Tapi yang paling penting sekurang2 kurangnya aku dapat memberio sedikit pendidikan terhadap jiran2 aku tentang kuasa rakyat. Kita tidak akan menyokong membabi buta. Kita tidak akan boleh di perbodohkan oleh pemimpin lebih2 lagi pemimpin itu satu haram tak tau apa macam ketua pemuda Pas Batu Kawan. Kah kah kah. Jika kita tunduk maka kita akan di tindas jika kita bangun walaupun dalam jumlah yang minority kita suara kita pasti akan di dengar. Maka terbukti pada petang ini masalah akan di selesaikan slewat-lewatnya pada petang esok. Apakah ini hasil kerja JKKK? Apakah ini hasil kerja Superhero LongKang? Apakah ini hasil kerja aku? Tidak sama sekali tetapi inilah hasil kerja minority rakyat yang melakonkan watak dengan cukup cemerlang sejak timbul isu ini. Inilah yang aku pelajari dari pengalaman aku selama 16 hari berkonvoi dari utara ke Parlimen sewatu kempen rakyat pengayuh perubahan bersama Jerit setahun yang lalu. Kuasa Rakyat……..


Sosialis Hijau

Tiada ulasan: