THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Sabtu, 28 November 2009

Takut Hantu Wahabi! - DR MAZA

Ada beberapa orang mencadangkan agar saya menyentuh sedikit apa yang disebut minggu lepas oleh seorang akvitis tarekat yang menulis mengenai penangkapan saya dalam kolum di bawah saya ini.

Bagi saya, adalah perkara biasa untuk ahli tarekat tidak selesa dengan saya kerana beberapa artikel saya sebelum ini turut mengkritik budaya meminggirkan rasional atau budaya taklid buta yang sering berlaku dalam banyak tarekat sehingga pengikut melakukan apa sahaja yang diperintahkan oleh ‘syeikh’ mereka tanpa bertanya lagi dalilnya.

Namun persoalan yang besar yang sering ditimbulkan ‘siapakah Ahlus Sunnah wal Jama’ah?”. Oleh kerana jenama ini begitu laku, bahkan ia juga sering dijadikan senjata, maka banyak pihak mengistiharkan jenama ini milik mutlak mereka dan sesiapa yang menentang mereka bererti terkeluar dari Ahlus Sunnah wal Jama’ah. Mereka ini mengingatkan kita kepada Napoleon Banaparte yang berkata: “I am France and France is me”.

Maka ramailah orang mendakwa Ahlus Sunnah wal Jama’ah, walaupun jika ditanya mereka apakah itu Ahlus Sunnah wal Jama’ah mereka meraba dan terpinga mencari jawapannya. Atau jika diberikan jawapan, ia mempunyai kepentingan yang tersendiri.


baca seterusnya di

http://drmaza.com/home/?p=811


Ps: hampa try tanya orang yang dok kata Wahabi ni sesat apa dia WAHABI tu? Comfirm dia kata ukk akkk ukk akkk.... Ntah orang kata wahabi sesat aku kata sesat la.. Habis tu hampa tanya dia lagi spa yang tak sesat? Nanti dia akan kata orang yang tak sesat tu macam MOHD ZAN BIN DURANY (AJK PUSAT ASUHAN TUNAS ISLAM- PASTI PULAU PINANG sebab dia pakai serban lepas tu kacau anak bini orang, hantaq sms lucah kat tunang orang.... Yang itu adalah ajaran agama yang lurus.... Hampa try la tanya betul tak depa akan kata macam tu... lebih2 lagi hampa tanya ketua pemuda boneka Pas batu Kawan.... kah kah kah

SOSIALIS HIJAU

Tiada ulasan: