THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Ahad, 3 Januari 2010

ISU PENGUNAAN NAMA ALLAH: JERAT MENANTI MANGSA


Adalah satu perkara yang amat luar biasa apabila UMMO begitu perihatin dengan isu Islam. Bila ianya menjadi satu perkara yang luar biasa maka sudah pastilah ada sesuatu yang tidak kena dengan isu ini.

Jika anda pernah melalui pilihanraya di sekirar sebelum tahun 2004 anda akan berjumpa dengan papan-papan tanda yang menhina hukum hudud yang di lukis dengan berbagai cara oleh parti MCA dan Gerakan. Ini adalah kerana untuk menakutkan pengundi bukan Islam agar tidak memberi undi kepada DAP yang kononya pada ketika itu DAP telah bersekongkol dengan PAS. Mesej mereka ialah mengundi DAP bererti mengundi Pas dan mengunidi Pas bermakna Hukum hudud akan di kenakan keatas orang ukan Islam.

Dengan kartun yang cukup menghina Islam di letakan di tepi-tepi jalan tidak langsung mendatangkan kemarahan kepada Umno. Sedangkan menghina hukum Hudud bererti menghina Allah Tuhan yang Umno pertahankan sekarang ini.

Hari ini tiba-tiba Umno melenting bila makamah membenarkan Nama Allah di gunakan oleh penganut kristian. Kononnya ianya satu penghinaan kepada Islam. Menghina hukum Islam tidak pula di katakan satu penghinaan terhadap Islam.

Sebenarnya perkara ini harus di lihat dari satu sudut yang tidak terlintas oleh kepala otak Ketua Pemuda Pas Batu Kawan yang satu haram tak reti apa tu. Perlu di ingatkan bahawa semua isu yang berlaku sejak dari kekalahan parti British Malaya sejak PRU yang lalu sentiasa berkaitan dengan bukan melayu dan bukan Islam.

Umno melalui team propaganda mereka telah cuba untuk membangkit kembali isu perkauman yang telah di runtukan pada PRU yang lalu. Walaupun yang di lihat menjadi mangsanya adalah orang bukan Islam dan bukan melayu namun sasaranya ialah untuk orang melayu.

Contohnya isu Teoh Beng Hock. Jika di lihat dari satu segi ianya di gunakan untuk membangkitkan kemarahan orang cina tetapi hakikatnya ialah untuk menimbulkan kemarahan orang melayu. Team propaganda ini mengharapkan apabila Isu Teoh ini di bangkitkan oleh orang cina ianya kan mendatangkan kemarahan pula kepada orang melayu terhadap orang cina.

Tujuan utamanya ialah agar akan berlaku satu permusuhan anatara orang melayu dengan bukan melayu. Namun begitu tidak semua orang melayu yang berfikiran seperti orang Pas Batu Kawan yang tak cerdik atau lebih tepat lagi bahasanya BAHALOL. Maka Umno perlu mencari satu isu yang bagi mereka melepasi sempadan melayu iaitu Islam.

Isu pengunaan nama Allah ini sebenarnya satu perancangan yang cukup teliti yang telah di lakukan dengan melibatkan semua pihak sama ada mereka sedar atau tidak sedar. Di dalam dunia penghakiman yang cukup menyangsikan pada hari ini segala keputusan makamah boleh di andaikan dengan berbagai anggapan. Apakah anda yakin bahawa tidak ada campurtangan orang atas di dalam keputusan yang telah di buat oleh hakim yang bukan beragama Islam itu?

Keputusan membenarkan pengunaan nama Allah kepada orang kristian ini sengaja di lakukan untuk membangkitkan perasan benci serta perkauman di kalangan rakyat. Harapannya adalah orang Islam di luar Umno akan bangkit membantah keputusan makamah ini. Yang paling utama sasaran mereka adalah Pas yang sebelum bersama DAP dan PKR sentiasa tegas didalam isu yang melibatkan Islam. Sekurang-kurangnya akan ada perbezaan pendapat antara sesama pimpinan Pas terhadap isu ini.

Timbalan Presiden Pas dalam Buletin utama semalam telah menyatakan bantahannya terhadap keputusan ini manakala MP Shah Alam Ir Khalid Samad pula bersetuju dengan keputusan makamah. Bagi ahli pas yang bahalol macam ahli pas Batu Kawan sudah pasti isu ini akan menyebabkan mereka terpinga-pinga.

Sasaran kedua pula ialah orang melayu yang beragama Islam. Umno amat berharap agar dengan isu ini orang melayu akan melihat Pas sebah parti yang sudah tidak lagi berani menyuarakan hak Islam apabila bersama DAP dan PKR. Tuduhan Pas menajadi barua DAP akan di tiup mengunakan kipas angina berkuasa kuda.

Akhirnya harapan mereka orang-orang seperti Zulkifli Nordin dan Nasarusin Mat Isa akan bersama-sama UMNO di dalam perhimpunan haram membantah keputusan makamah ini. Apabila berlaku perkara begini ajen-ajen propaganda UMNo seperti YDP Pas Batu kawan akan memainkan peranannya di dalam menghasut ahli Pas agar menentang orang cina atau bukan Islam yang selama ini telah pun berjalan namun secara senyap-senyap.Agen-agen propaganda ini yang berada dari pimpinan Pas Pusat sehinggalah ke peringkat kawasan akan berusaha agar Pas bepecah kepada yang pro UMNO dan yang pro PR.

Peristiwa 13 may telah membuktikan betapa licik dan terancangnya usaha UMNo untuk mengembalikan kekuasaan kepada parti hasil didikan British ini. Melayu mana tidak termakan dengan isu perkauman sehingga terjadinya peristiwa 13 May. Hasilnya akibat darah perkauman Umno yang mengalir di dalam darah Pas pada ketika itu maka Pas menyertai BN yang sebelum itu mereka fatwakan sebagai kapir.

Maka percayalah keputusan makamah di dalam isu ini adalah juga hasil perancangan rapi oleh team propaganda umno. Orang Kristian jangan terlalu gembira dengan keputusan ini kerana ianya sebenarnya dalah jerat yang akan memakan kita semua.

SOSIALIS HIJAU

Tiada ulasan: