THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Jumaat, 4 Disember 2009

PUSAT BASUH KERETA TEKNOLOGI TERKINI TELAH DI BUKA DI KAMPUNG TOK LONGKANG

4 Desember, Kg Tok Longkang.

Sebuah pusat mencuci kereta automatik telah di buka secara rasminya di sini. Perasmiannya telah di lakukan oleh wakil rakyat di situ iaitu YB Ong Long Kang pada petang kemarin bertempat di tempat mencuci kereta tersebut.

Menurut pengurus syarikat mencuci kereta tersebut pusat mencuci yang di bina di kampung ituberbeza dengan lain2 pusat mencuci kereta kerana pusat ini mengunakan peralatan semula jadisebagai alat untu membasuh kereta. Sebagai contohnya jika anda mencuci di tempat mencuci kereta automatik yang lain, alat pencucinya mengunakan kain atau peralatan yang boleh mencalarkan kereta anda tetapi pusat mencuci kereta ini telah mengunakan daun2 lalang untuk di jadikan alat mencuci. Pusat mencuci kereta ini juga mengunakan air acaq sebagai bahan pencucinya. (pandangan sebelah depan apabila anda memasuki ke tempat membasuh kereta ini)

Di samping ianya satu ciptaan yang terbaru ianya juga merupakan satu yang boleh di panggil sebagai pusat mencuci yang mesra alam. Ini amatlah bertepatan dengan cita-cita seorang Pengerusi PASTI di kampung ini yang amat mencintai hutan lalang dan semak samun. Ini dapat di lihat dengan pratikalnya membiarkan rumahnya di penuhi semak samun.

(pandangan sebelah tepi cermin kereta anda. Kepadatan hutan lalang akan membuat kereta anda akan bersih seperti bersihnya hati lebai dan kawan2nya)
Dengan wujudnya pusat mencuci kereta ini adalah amat di harapkan agar kampung ini akan terus menjadi satu mercu tanda pelancongan di negeri Pulau pinang ini. namun begitu pengurus syarikat ini telah memberi amran kepada sesiapa yang mahu mencuci kereta agar tidak membawa isteri atau tunang ke tempat membasuh kereta ini. ini adalah di bimbangi seorang lebai yang juga maskot kepada kampung ini akan mengambil kesempatan untuk berkenalan dan apabila beliau mendapat no hp isteri dan tunag orang beliau akan terus berSMS lucah dengan mereka.
(Rumah pengerusi PASTI Kampung ini melambangkan beliau adalah seorang pencinta alam. keindahan rumahnya adalah inspirasi kepada pemilik pusat membasuk kereta di kampung ini untuk menjadikan pusat membasuh keretanya cemerlang seperti cemerlangnya lakonan Lebai dalam belakon sebagai seorang lebai)
Sebagai merasmikan pusat mencuci kereta ini Lebai ini telah di beri penghormatan untuk mencuci motorsikalnya yang juga di pakaikan lebai beg plastik di tempat duduk motornya. Lebai yang selalu mengunakan minyak lintah apabila keseorangan di malam hari berasa sangat gembira bila beliau di beri penghormatan sebegini. Di kesempatan itu juga Lebai telah mengambil kesempatan untuk menawarkan dirinya kepada orang2 pas yang hadir di situ untuk menjadi menantu mereka. Orang2 pas di kampung itu apabila mendengar sahaja Lebai mahu menjadi menantu mereka mereka telah berebut-rebut untuk menyerahkan anak2 perempuan mereka kepada Lebai. Ini adalah kerana mereka tahu bahawa Lebai adalah seorang yang sangat rajin dan mempunyai kerjaya yang hebat serta gaji yang berbillion2 ringgit.

Di akhir upacara perasmian itu hadirin telah di hiburkan oleh penyanyi veteran jemputan iaitu SM Salim dengan menyampaikan lagu Apa Nak Jadi.

WARTAWAN SINAR KEHAIRANAN

Tiada ulasan: