THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Selasa, 1 Disember 2009

KISAH GUAN ENG DAN CHIN PENG


Petang tadi seorang kawan lama, kawan yang sama-sama satu sekolah, kawan yang pernah sama-sama jamming di Asia Music 20 tahun lalu, kawan yang pernah sama-sama hisap rokok dalam kelas, kawan yang pernah sama-sama masuk bilik guru besar, kawan yang pernah sama-sama masuk Siam dan kawan yang sehingga kini masih menjadi seorang kawan telah SMS pada aku.yang SMSnya bertulis begini

“Chin Peng adakan majlis minum teh di Hotel Lee Garden Hatyai jam 4 petang – 8.30 malam. S/U Agong PKR di jemput secara rasmi sebagai ‘Guest of Honour’. Apakah PKR akan menjadi Parti Komunis Rakyat? Ada kelapangan pi la. Aku tengok hang sangat mengkagumi dia. Wira negara.


Kemudian SMS kedua pula masuk:


“SINAR 30/11 Konvensyen DAP Perak, poster gambar 3 ADUN keluar parti di letak di pintu masuk untuk di pijak delegasi. Di muatkan aksi Guan Eng yang di akui PAS sebagai pemimpin yang akhlaknya ala’Umar Abdul Aziz’ melangkah dengan aksi lawak atas gambar muka ADUN2 itu. Orang awam nampak cina pijak muka melayu’ Tahniah Islam maju setapak lagi.


Aku biarkan saja SMS itu tanpa jawapan. Bukan kerana tak ada hujah untuk menjawabnya (kerana aku ni bukan patung macam ketua Pemuda Pas Batu Kawan) tetapi hanyalah kerana talipon aku tiadalah akan creditnya untuk aku berbuat demikian adanya… kah kah kah (Orang miskin bro.. main top up singgit2 je… Lain lah kalau seorang AJK PASTI Pulau Pinang yang bernama Ustaz Zan tu, dia sanggup top up kat betina hanya kerana nak layan SMS lucah je… kah kah kah siap keluar tengah malam lagi pi cari prepaid top up kat ESSO Jalan baru kah kah kah)-yang tu iklan….

Bila aku meluncur ke bebrapa bloq kawan2 aku terbaca kisah pemuda UMNO Penang buat demo kat depan Dewan Undangan Negeri. Dalam gambar yang 5-6 keping tu aku ternampak gambar teman aku yang aku ceritakan ini. Hampa teka sendiri yang mana satu gambar dia kat bawah ni.( Sorry Bro Gua boh gambar lu tapi gua tak tunjuk mana gambar lu… Kah kah kah…)

Sebenarnya aku malas nak menjawab bila orang umno yang membangkitkan isu komunis ini kerana bagi aku jika fahaman nasionalisme yang mereka anut itu sendiri mereka tidak dapat memahami konsepnya secara betul, bagaimanakah jika hendak di sumbatkan lagi pemikiran mereka dengan lain2 idiology. Apatah lagi sejak sekian lama termakan dengan propaganda penjajah terhadap komunis dan sosialis. Aku lebih berminat jika ideology-idiology ini di bentang dan di hujahkan kepada teman-teman yang sememangnya selama ini menentang kezaliman dan kepincangan kerajaan pewaris kepada penjajah ini atau sinonimnya penyokong2 parti2 pembangkang. Ini adalah kerana mereka yang tidak bersetuju dengan dasar dan tingkah laku kerajaan Barisan Nasional ini tidak sedar bahawa mereka sebenarnya membawa prinsip-prinsip komunisme atau sosialisme di dalam memperjuangkan hak rakyat di bumi malaysia ini. Sayangnya mereka ini seolah-olah bersama dengan pemikiran UMNO bila membincangkan soal ideology ini.


Namun begitu di kesempatan menulis ini biarlah aku terus menjawab apa yang telah di isukan oleh kawan baik aku tadi. Bukanlah pula bermakna aku hendak menjawab bagi pihak PAS atau PKR seperti apa yang telah di bangkitkan di dalam SMSnya itu tetapi hanyalah sebagai jawapan peribadi dari minda aku yang sekolah hingga darjah 3 ni. Pertamanya katanya apakah PKR akan menjadi PARTI KOMUNIS RAKYAT (mungkin dia merujuk kepada singkatan PKR). Sebenarnya apakah yang di maksudkan dengan komunis itu sendiri perlu di fahami. Selama ini minda kita sering di sumbat dengan segala yang buruk tentang komunis. Anti agama, tidak percaya Tuhan, Kejam, zalim, diktaktor dan sebagainya. Setiap yang jahat selalunya akan di sinonimkan dengan komunis. Apakah jika seorang Lebai seperti MohdZan Bin Durany iaitu AJK PASTI Pulau Pinang membuat perkara keji seperti mengantar SMS lucah kepada perempuan maka kita akan katakan bahawa Islam itu buruk dan jahat. Sudah tentu tidak kerana yang membuat keburukan itu adalah orang Islam bukannya agama Islam yang menyuruhnya berbuat demikian. Begitu jugalah dengan komunis, mungkin terjadi perkara-perkara yang tidak baik yang pernah di lakukan oleh orang komunis tetapi apakah prinsip komunis menyuruh si polan yang komunis itu berbuat demikian?

Sebagai contohnya Rejimen ke 10 iaitu satu daripada rejimen di dalam Tentera Pembebasan Nasional Malaya(TPNM) talah mengeluarkan 4 asas displin dan 10 fasal perhatian tentera yang wajib di patuhi oleh mereka iaitu :

EMPAT ASAS DISPLIN

1. Segala tindakan patuh kepada printah.

2. Tidak mengambil sebatang jarum atau seutas benang pun dari massa.

3. Sebarang rampasan perang harus di rasmikan.

4. Dengan ketat menyimpan rahsia tentera

10 FASAL PERHATIAN pula ialah :

1. Pertuturan hendaklah ramah tamah
2. Berjual beli haru adil
3. Barang2 yang di pinjam harus di kembalikan
4. Ganti kerugian barang2 yang di rosakan
5. Rumah2 yang di tumpangi haruslah di bersihkan
6. Menghormati adapt resam
7. Jangan memukul atau memaki orang
8. jangan merosaki tanaman
9. Jangan berlaku tidak senonoh terhadap wanita
10. Jangan menginayai tawanan perang.

Maka di manakah di antara perkara di atas yang di amalkan oleh anggota komunis menjadi kesalahan bagi kita atau ianya bercanggah dengan Islam? Yang pastinya UMNO itu sendiri sentiasa bercangah dengan prinsip-prinsip yang tersenarai di atas itu.

Ayuh kita lihat satu persatu percangahan UMNO dengan prinsip2 yang di wajibkan kepada tentera TPNM yang di katakan sesat oleh masyarakat hari ini.

EMPAT ASAS DISPLIN

1. Segala tindakan patuh kepada perintah.

- Orang umno hanya patuh kepada perintah sesiapa yang mempunyai banyak RM. Siapa yang boleh menjanjikan RM masuk ke kantungnya maka itulah dia perintah yang mereka ikut. Maka lahirlah budaya politik wang yang telah menjadikan rm sebagai nilai seorang pemimpin.

2. Tidak mengambil sebatang jarum atau seutas benang pun dari massa.

- Ini aku tak mau ulas biarlah pembaca sendiri yang ulas kerana UMNO bukan saja ambil jarum dan benang tetapi……………………..

3. Sebarang rampasan perang harus di rasmikan.

UMNO juga membuat pengistiharan bagi setiap wang kerajaan yang mereka gunakan tetapi harga pen kilometriko nilainya ratusan ringgit.

4. Dengan ketat menyimpan rahsia tentera

- Orang UMNO akan bongkarkan segala rahsia parti jika bertembung dengan pemimpin yang menjadi musuhnya. Dari manakah pembangkang tahu segala cerita sulit pemimpin UMNO kalau bukan daripada orang UMNO sendir.

10 FASAL PERHATIAN pula ialah :

1. Pertuturan hendaklah ramah tamah

- bukalah blog yang di bina oleh orang UMNO. Bukan saja menulis tanpa fakta tetapi penuh dengan maki hamun yang membuat orang tidak sudi untuk melayari kali kedua terhadap bloq2 umno ini.

2. Berjual beli haru adil.

- biar pembaca yang mengulasnya

3. Barang2 yang di pinjam harus di kembalikan

- biar pembaca yang mengulasnya

4. Ganti kerugian barang2 yang di rosakan

- biar pembaca yang mengulasnya

5. Rumah2 yang di tumpangi haruslah di bersihkan

- biar pembaca yang mengulasnya

6. Menghormati adapt resam

- biar pembaca yang mengulasnya

7. Jangan memukul atau memaki orang

- biar pembaca yang mengulasnya

8. jangan merosaki tanaman

- biar pembaca yang mengulasnya

9. Jangan berlaku tidak senonoh terhadap wanita

YANG INI AKU MINTA PEMUDA PAS PULAU PINANG TOLONG ULAS SIKIT SEBAB DEPA DOK BELA SEORANG LEBAI YANG DOK KACAU ANAK BINI ORANG.

10. Jangan menginayai tawanan perang.

- biar pembaca yang mengulasnya


Oleh itu jika hanya kerana S/U Agung PKR menyertai majlis minum teh yang di adakan oleh bekas pemimping PKM ini telah di katakan sebagai PKR hendak menjadi Parti Komunis Rakyat maka bukankah ianya cukup baik kepada satu perkembangan politik di tanah air kita. PKR juga selama ini tidak jelas hala tuju prinsip perjuangannya akan di pandang tinggi apabila menjadi parti yang menjadikan prinsip tersebut sebagai pegangan parti mereka. Jadi mengapa dan ada apa dengan PKR jika ianya menjadi sebuah parti komunis? Bukankan ianya lebih baik daripada menjadi parti umno.


Lepas maghrib tadi aku terus keluar cari surat khabar SINAR untuk melihat gambar seperti yang di katakannya. Memang betul gambar Guan Eng sedan melangkah poster 3 orang ADUN yang di beli oleh UMNO untuk menjatuhkan kerajaan PR Perak. Entah mengapa gambar Guan Eng melangkah poster 3 ADUN ini hendak di kaitkan dengan Islam pula? Hukum mana pulak mengatakan melangkah gambar itu haram dalam agama Islam? Kalaulah hanya dengan hendak mengaitkan Guan Eng melangkah gambar itu sebagai menghina orang melayu bagaimana pula dengan gambar seorang ADUN yang berbangsa cina pada poster tersebut? Tidakkah Guan Eng menghina bangsanya sendiri juga?

Jika aku berada di tempat itu, bukan saja aku melangkah dan memijak gambar manusia yang tak punya maruah dan prinsip itu malah aku akan berak kencing di muka melayu 2 ekoq tu. Inilah manusia yang berbangsa melayu dan beragama Islam yang telah memalukan dan menjadikan Melayu dan Islam di pandang keji oleh bangsa dan agama lain. Malunya aku kepada orang bukan Islam bila saudara seIslam dengan aku sanggup menjual maruah diri hanya kerana wang ringgit.

Selama ini orang bukan Islam cukup jauh dengan Islam tetapi apabila bersama dengan PR mereka sudah mula rapat dan mula mahu memahami Islam. Mereka selama ini prijudis terhadap islam hanya kerana UMNO menakut-nakutkan mereka agar merea jauh daripada Islam. UMNO lebih rela Islam menjadi fobia kepada orang bukan islam asalkan mereka terus untuk mendapat undi orang bukan Islam. Selama Ini orang cina yang bukan islam tidak mahu masuk Islam kerana mereka takut masuk melayu. Mereka takut jadi melayu yang macam UMNO yang rasuah, penindas, pembunuh, perompak dan penipu. Apabila mereka melihat akhlak TGNA dan mereka bandingkan dengan pemimpin UMNO maka mereka aku bahawa Islam bukan seperti yang UMNO gambarkan,Akhirnya mereka berada atas pentas dan mendengar sama ayat2 Quran di bacakan di telingga mereka. Ahkhirnya mereka dengar bahawa Islam itu adalah amanah, cintakan keamanan, tidak menipu dan punyai maruah diri yang tinggi. Malangnya apa yang di ceritaka kepada mereka itu akhirnya di musnahkan dengan sikap 2 orang ADUN melayu Islam ini. Di mana hendak di letakan muka kita sebagai orang Islam setelah kita ceritakan segala kebaikan islam kepada mereka?


Maka perbuatan melangkah dan memijak gambar itu sememangnya adalah satu perbuatan yang salah kerana tidak sepatutnya gambar melayu pengecut ini di pijak tetapi sepatutnya gambar mereka di longgokan dengan taik babi atau apa saja benda yang najis sebagai bantahan kepada sikap mereka yang memalukan Islam dan Melayu itu sendiri.


Sosialis Hijau

Tiada ulasan: