THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Jumaat, 13 November 2009

PERTANDINGAN MENCARI PERBEZAAN YANG PALING HEBAT DI DUNIA.

Cuba anda perhatikan betul2 dua gambar di bawah ini. Bukan aku suruh hampa perhati Pak Lebai yang kena cekup tu tapi aku suruh hampa perhatikan perbezaan yang terdapat di dalam dua gambar ini. Sat lagi hampa pi cari benda tersembunyi pulak... gambar di atas adalah di ambil dari surat kabar Utusan UMNO dan gambar di bawanya pula di ambil dari Surat Kabar Berita UMNO.




****Moral yang boleh di ambil dari gambar di atas ialah pakaian adalah identiti yang melambangkan keperibadian seseorang. Lebai, kopiah serban adalah pakaian yang di pakai oleh mereka yang menjulang sunah Rasulluah. Namun ia bukanlah bererti si pemakai itu bersifat seperti Rasulullah. Ada yang memakainya kerana mahu menunjukan kepada umum bahawa dia adalah seorang yang berkeperibadian mulia. Dengan berpakaian seperti ini, segala keburukkannya akan di lindungi di sebalik jubah dan kopiahnya. Sebagai contoh di kampung aku terdapat seorang pemuda kacak yang bernama Mohd Zan Bin Durany. Si Mat Zan yang juga pengerusi Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) ini yang cukup kami kenali perangai buruknya sejak dari dulu lagi. Si Mat Zan yang menjadi penasihat kepada Pemuda UMNO cawangan ini adalah juga telah menjadi penasihat kepada Pas cawangan. Untuk menutup segala kerja jahatnya si Mat Zan ini telah menukar identitinya dari seorang yang tidak lebai kepada seorang lebai bagi mengaburi mata orang2 yang bahalol macam ketua Pemuda Pas Batu Kawan yang bernama Mohd Sofi itu. Dengan berpakaian seperti itu mana mungkin jika di ceritakan yang si Mat zan ini adalah seorang yang tabiatnya suka berSMS lucah dengan perempuan. Mana mungkin seorang yang kelihatan warak boleh berbuat demikian. Namun inilah hakikatnya bahawa MohdZan Durany ini berperangai hudoh.

Maka kesimpulan dari soal pakaian ini membawa erti yang berbeza kepada si pemakainya. Ianya terletak kepada niat seseorang yang memakainya. Ada yang memakainya kerana betul2 ingin mengamal sunah dan ada juga yang memakainya untuk di pandang mulia oleh masyarakat seperti Mohd Zan yang juga Pengerusi Pasti Kg Tok Lonkang ini. Tetapi sampai bila si pelakon ini mampu belakon? Akhirnya akan terjadilah seperti gambar di atas.

SOSIALIS HIJAU

Tiada ulasan: