THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Rabu, 5 Ogos 2009

PASARAYA MAIDEN RUGI RM300,000.00



Akhbar melaporkan menurut pengarah urusan pasaraya Maiden yang menjual barang-barang cetak rompak telah kerugian sebanyak RM300,000.00 pada hari sabtu lalu kerana demontrasi yang di adakan oleh GMI.

Wah hebat betul mamak ni meniaga ye. Bayangkanlah dari jam 2.00 – 4.00 petang pasarayanya di tutup dah rugi RM300 ribu. Emmm kalau tak ada demo maknanya hari itu untung RM juta jutalah. Cuba anda kira dalam masa 2 jam dah rugi RM300 ribu. Maknanya kalah tak ada demo dalammasa 2jam Maiden untung RM300ribu. Jika pasaraya di buka dari jam 10.00 pagi hingga 10.00 malam maknanya sehari Maiden untung RM3,600,000.00. wah untuk satu pasaraya sudah untung RM3.6juta sehari. Berapa banyak cawangan Maiden di seluruh Malaysia? Aduhh tak reti aku nak mengira keuntungannya.

RM3.6juta untung sehari X 30 hari berniaga X 12 bulan X 10 pasaraya = RM12,960,000,000.00 setahun keuntungan Maiden. Wahhh itu aku baru kira 10 pasaraya je… Aku tak tau la berapa banyak yang mamak ni bukak kedai?

Pusat Urus Zakat atau Lembaga Hasil kena pastikan persen keuntungan yang sepatutnya dikeluarkan zakat dan cukai oleh maiden sampai ke kaunter mereka. Kenyataan ini bukan di keluarkan oleh Pak Guard Maiden tapi oleh pengarah urusannya sendiri.

Kalau persen zakat dan cukai yang di bayar kepada PUZ dan LHDN tidak seperti yang sepatutnya ini bermakna Maiden telah berbohong kepada PUZ dan LHDN tentang pendapatannya sebelum ini.

Pekerjanya juga perlu adakan mogok jika gaji yang mereka dapat tidak sepadan dengan keuntungan yang majikan mereka perolehi. Mereka sepatutnya tahu bahawa selama ini mereka telah di tindas oleh majikan yang mengerah keringat mereka untuk keuntungan yang berganda-ganda.

Atau sememangnya mamak ni memang kaki pembohong! Mamak kedekut macam haram jadah ni sememangnya kaki pembohong. Saya kata begitu kerana barang-barang yang di jual di pasarayanya semuanya jenama pembohong. Semua barangannya adalah barang yang tidak berkualiti. Barang yang berjenama yang di jualnya adalah barang tiruan. Malah Maiden juga telah mengunakan pelekat yang di keluarkan oleh Kementerian untuk CD atau VCD original untuk barangan cetak rompak. Selepas anda membayar harganya CD atau VCD pelekat itu akan di ambil semula.

Oi mamak, kami kenai la hang sapa! Tak payah dok temberang la. Berapa banyak dah hang tipu kerajaan Malaysia dan berapa banyak yang kerajaan Malysia rugi kerana pembohongan hang tu. Orang macam hang hanya kerajaan korup macam Malaysia saja yang boleh terima, sebab tu la hang lari mai Malaysia. Kalau hang dok kat negeri hang India, dah lama dah hang mampuih.

Sosialis Hijau

Tiada ulasan: