THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Isnin, 11 Januari 2010

SABAR BUKAN BERERTI PENAKUT - SATU PERINGATAN UNTUK ORANG BUKAN ISLAM YANG HIPOKRIT

Di bawah ini aku siarkan satu email (Berwarna merah) dari seorang sahabat yang kononnya seorang Kristian sejati. Email ini adalah susulan post aku yang bertajuk NAMA INDIVIDU MEMBAKAR GEREJA TELAH DI KETAHUI yang aku siarkan di dalam blog ini.

Manakala di bawah email ini pula komen dari MEOR YUSOF AZIDDIN (Warna Oren)tentang isu yang panas pada hari ini. Meor adalah blogger DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT yang anda boleh lawati blognya di http://pascelup.blogspot.com.

..............................................................................................................................................


Shalom,
green sosialis blog comments noted.
please take note that not everyone wearing the salip or cross is christian. cos christian dont forbid anyone from wearing it. even he is not a christian.
dont think that all mat salleh r christian. in fuck many r free thinker. dont think that christian r not religious ppl. if he/she is a church going christian. he/she will know to treat all holy matters with reverence.
christianity is a religion that gv it believers to make his/her choice. so there r always pious christian n not so pious christian. but christian believe in peaceful way to settle differences.
this does not mean that christian r softie sissy. when a christian is at a cross road. many will b willing to lay down there lives for Jesus.
In fuck, after 911, many of the american n nato soldiers serving in iraq n afghanistan r good christian. n r volunteers.
cos they believe in God.

in fuck, ur comments can b funny. but make sure ur r sensitive to others.

in fuck in fuck in fuck n ciao.

........................................................................................................................................

Isu pembakaran gereja baru-baru ini memang sesuatu yang agak mengaibkan dan kemungkinan besar mampu mengulangi peristiwa hitam 13 mei 1969.Tetapi yang menimbulkan persoalan kepada saya ialah adakah yang melakukannya orang islam atau hanya perbuatan gerakan kritian laknatullah dalam memfitnah Islam.Kita asyik menggesa orang islam supaya menghormati agama orang lain sedangkan agama lain tidak pernah cuba menghormati agama kita.

Dalam keluaran mastika isu lalu memuatkan penyeksaan keatas mereka yang memeluk islam.Adakah mereka menghormati agama islam?.Satu peristiwa di penang dimana seorang orang islam ditetak dikepala atas perkara agama apabila di buat report maka kes terus ditutup kerana atas dasar agama.Tetapi yang peliknya apabila orang islam yang melakukannya maka tindakan akan diambil.Orang islam di Malaysia sekarang ini telah di tindas di tanah air sendiri.Ada muallaf yang di tetak,ada yang di seksa,di dera tetapi tiada tindakan keatas pendera...kes ditutup?Dimana keadilan untuk orang islam...Apabila gereja di bakar maka adalah yang mengherdik pelakunya dan semestinya orang islam yang di persalahkan..Cubalah jika masjid di bakar nescaya kita akan kata ""mereka perlu didakwah""apabila orang orang islam dibunuh kita akan kata ""mereka perlu didakwah"" apabila gereja di bakar kita akan kata""ini bukan ajaran islam dan mereka yang melakukan telah terkeluar dari ajaran islam.

JIKA KITA YANG BUAT MAKA KITA AKAN MENGHERDIK HABISAN TETAPI JIKA BUKAN ISLAM YANG BUAT KITA AKAN BERLEMBUT..INILAH YANG MENYEBABKAN RASA GERUN ORANG BUKAN ISLAM KEPADA ISLAM LUNTUR..DIMANA HAK ORANG ISLAM SEBENARNYA???

...........................................................................................................................................

Sebenarnya sehari suntuk aku tidak dapat mengadap PC ini pada hari ini. Bila pulang dari urusan matahari sudah pun tengelam. Memang hari ini aku tak mahu menulis kerana terlalu letih. Namun aku terus update blog ini juga dengan copy n paste Siri Sejarah Tanahair dari blog Kini dan Silam.

Aku hanya perhatikan tajuk artikal terkini dari blog kini dan silam. Oleh kerana tertarik dengan tajuk dari blog Meor aku buka untuk membacanya. Oleh sebab apa yang telah di luahkan oleh Meor adalah satu perkara yang hendak aku tulis sebagai respon kepada email sahabat di atas maka aku gagahkan diri untuk menulis juga hari ini (Aku telah respon segera email tersebut setelah menerimanya kemarin).

Nampaknya isu yang di pentaskan sekarang bukan saja berjaya memainkan sentimen orang melayu islam tetapi ianya juga telah berjaya memperbodohkan orang bukan Islam terutamanya penulis email di atas.

Seperti kata Meor apabila sesuatu perkara itu menyentuh orang bukan Islam maka dengan segeralah mereka akan melenting dengan berbagai hujah kemanusiaan dan kebebasan. Ketika peristiwa 911 mereka akan segera menunding jari kepada Islam. Segala kezaliman dan kejahatan akan mereka letakkan kepada orang Islam.

Mereka mahu menjadi juara keamanan di dunia, kononya mereka menolak fahaman perkauman dan mengamalkan kebebasan untuk beragama. Mereka akan mengutuk tindakan orang Islam yang berani mati dengan meletakan bom di badan kerana kononnya mereka menolak keganasan.

Sebenarnya mereka yang seperti pengirim email di atas adalah tidak lain melainkan hanyalah seorang hipokrit besar di dunia ini. Mereka hanyalah berpura-pura dengan segala kebaikan untuk memberi gambaran kepada manusia bahawa mereka adalah manusia yang menyintai keamanan. Benarkah manusia seperti pengirim email di atas adalah begitu?

Apakah apabila umat Islam di bunuh beramai-ramai di selatan Thailand mereka menyuarakan bantahan mereka? Apakah apabila orang Islam di zalimi di Iraq mereka akan bangun untuk memprotes dengan menuduh ini adalah angkara umat manusia yang beragama kristian? Apakah mereka akan bangun untuk membela jika ada pemuda Islam yang di zalimi di dalam penjara atau lokap polis? Tidak sama sekali kerana mereka ini sebenarnya sememangnya seorang hipokrit besar. Mereka sebenarnya anti Islam. Mereka inilah sebenarnya masih menebal fahaman perkauman di dalam hati mereka.

Seperti kata meor umat Islam sentiasa bertolak ansur dengan segala isu yang melanda sejak akhir2 ini. Ini kerana ramai umat Islam di Malaysia ini tahu segala peristiwa yang terjadi pada hari ini adalah rekaan dan arahan UMNo semata2. Umat Islam tahu ini adalah perangkap paling besar yang mereka halakan kepada Parti Islam Semalaysia(PAS). Oleh itu umat Islam di Malasyia ini bertindak bijak dengan tidak termakan dengan segala provokasi yang telah berlaku.

Apakah mereka merasakan dengan sikap umat Islam yang sentiasa berfikiran waras dengan tidak melibatkan diri dengan UMNO dalam isu ini sebagai penakut atau mereka sangkakan bahawa mereka adalah benar dan umat Islam adalah salah? Jika itu yang mereka fikirkan, jawapannya adalah 100% salah.

Demi Allah aku akan berada di barisan hadapan menentang mereka.

Sosialis Hijau

NOTA: Komen di atas tidak bermaksud mempertikaikan keiklasan sahabat2 yang bukan Islam yang selama ini berada di samping aku tetapi ianya adalah kepada mereka yang bersikap hipokrit dan mempunyai dendam kesumat kepada Islam. Sesungguhnya aku rela hilang sahabat daripada berdamping dengan manusia hipokrik seperti pengirim email diatas. sekali lagi aku sebut manusia seperti ini HIPOKRIT.


Di mana suara mereka dengan isu memali. Apakah merek senada dengan UMNO/BN bahawa penduduk memali yang di bunuh kejam ini penganas dan penjenayah?
Di manakah mereka ketika warga Memali menjadikan tubuh mereka sebagai perisai apabila berhadapan dengan peluru hidup pihak keselamatan? Mengapakah mereka yang kononnya menolak fahaman perkauman dan kebebasan beragama ini tidak bersama-sama dengan penduduk Memali. setidak-tidaknya memberi sokongan moral kepada warga memali ini?
Mereka bangun menjadi hero dan kononnya anti kepada kezaliman bila yang menjadi mangsa itu bukan Islam.Tetapi mereka mendiamkan diri bila yang menjadi mangsa kezaliman itu adalah orang Islam.

Apakah ini bukan di namakan Hipokrit?

Sosialis Hijau






Tiada ulasan: