THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Khamis, 28 Januari 2010

HANYA LELAKI INI HARAPAN KEPADA PENYELESAIAN KES BUANG BABI KE DALAM MASJID.


Hari ini heboh lagi pasal kepala babi di buang ke dalam masjid. Aku Cuma baca di siber ni sebab aku malas nak dengar modal lama yang di warisi penjajah ni. Kerja-kerja buat surat layang, konspirasi, propaganda dan bermacam lagi bagi aku sudah tidak laku lagi pada zaman yang serba tahu ini. Mungkin yang masih percaya dengan perkara-perkara seperti ini pakcik dan makcik umno dan yang sewaktu dengannya.


Ini gambar Detektif Conan sebelum menjadi kartun...
Selepas jadi kartun dia lebih hensem dari sebelumnya.


Seperti cerita bakar gereja, bakar masjid dan surau, cerita kepala babi ini tidak ada bezanya. Ceritanya tetap sama dengan cerita Munawar tahan juboq kat Anwar. Ceritanya tetap sama dengan cerita Sayfool sanggup jolok juboq dengan kayu. Semua jalan ceritanya sama seperti gambaq melayu kat TV tu.



Menurut Detiktif Conan Orang yang buat kerja ni bukan saja makan babi tetapi juga cukup jahil dengan ilmu propaganda.Tak kan la kalau Pas yang buat depa nak boh bendera Pas... Oleh itu menurut ditektif Conan orang ini perlu tanya Sayfool bagaimana Sayfool masukan kayu kedalam juboqnya.



Jika dulu ramai orang melayu marahkan komunis kerana kononnya komunis ini zalim dan kejam dengan berbagai kesusahan telah di timbulkan kepada rakyat. British bakar kampong-kampung kemudian kata komunis yang bakar. British bunuh orang melayu lepas tu kata komunis yang bunuh. Komunis penjarakan orang melayu mereka kata komunis yang tangkap dan kurung orang melayu. Jika sewaktu itu pun bukan semua orang percaya dengan propaganda pihak British, apakah pihak yang sedang memperbodohkan rakyat sekarang ini yakin bahawa propaganda yang sedang mereka lakonkan, rakyat akan percaya?


Di zaman maklumat hanya mengunakan ibu jari pada hari ini apakah mereka masih merasakan tahap pemikiran generasi hari ini sama seperti generasi zaman Knight Rider atau Airwolf.Mungkin pada ketika itu manusia akan kagum dengan kereta yang boleh bercakap dan pandu sendiri seperti Knight Rider dan Helikopter yang boleh memusing 360darjah seperti Airwolf. Silalah tayang kembali gambar2 yang mereka rasa hebat pada ketika itu kepada anak-anak 5 atau 6 tahun pada zaman sekarang ini. Ianya hanyalah sama taraf dengan rancangan raja lawak bagi mereka.







Anak menakan aku Ikwan comfirm tak kenai gambaq depa ni.. Hang pi tanya abah hang tentu dia tau punya... Time tu abah hang bila ada gambaq ni memanjang tak pi ngaji quran... Hang pi la tanya... tapi jangan tanya mak hang sebab nanti dia marah kat Pakcik... Orang nama Liza ni garang betui...

Depa kata RTM dok tayang balik gambaq ni...

Biasa la tu bro.. tengok menterinya la...

opps silap bukan menterinya tapi bini menteinya...

Fuhh Nenek Kebaya wa cakap lu...


Maka dengan itu kepada golongan yang merasakan perang saraf mereka untuk mencetuskan pergaduhan kaum dan agama dengan membuang kepala babi di masjid, bolehlah kita samakan dengan mereka ini peminat rancangan TV pada tahun 80an. Zaman ketika TV di Malaysia baru menerima gambar berwarna.


Maka adalah menjadi satu kesedihan kepada mereka ini juga apabila lawak mereka tidak pernah menjadi. Mereka sepatutnya tahu generasi hari ini bukannya seperti penyiasat pujaan hati mereka si Jefri Zain lakonan Senator Jins Shamsudin tu tetapi generasi hari lebih yakin dengan cara penyiasatan penyiasat pesendirian Detektif Conan…..





Selepas pencen dari menjadi penyiasat persendirian,

Jefri Zain telah di lantik menjadi Senator..


SOSIALIS HIJAU




Tiada ulasan: