THE INTERNATIONALE

free counters
COUNTER THE INTERNATIONALE INI MULA BEROPERASI PADA 17 DECEMBER 2009

AHLI KELAB SOSIALIS HIJAU

JIKA PAS JOIN UMNO ADAKAH ANDA AKAN

PANAS !! Nantikan siri-siri Pendedahan Jahat Mereka

Sabtu, 6 Jun 2009

KOMUNISME HANYA IDIOLOGI BUKAN KUKU BESI BAHAGIAN 2

BAHAGIAN 2

Di dalam buku Kisah Singapura “memoir Lee Kuan Yew” beliau telah menulis “pada 6 january 1946 pihak British telah mengadakan upacara di depan dewan bandaraya, di mana satu kontijen kecil MPAJA berbaris lalu di depan Lord Louis Mountrbatten, yang menyemat pinggat 16 daripada mereka. Chin Peng yang di gambarkan sebagai seorang komander gerila komunis, menerima bintangBurma(1939/45) dan bintang perang. Selepas itu dia telah memberi tabik hormat dengan menunjukan penumbuknya”

Jelaslah dari catatan bekas Perdana menteri Singapura itu menunjukan bahawa pihak British sendiri telah mengitiraf perjuangan PKM atau MPAJA di dalam menentang pihak Jepun selepas daripada perang dunia pertama.

Bagi pembaca yang belum pernah melihat kelakuan dan sifat-sifat penjajah British boleh saja membandingkannya pada UMNO yang ada di waktu dulu, kini dan selamanya. Apabila kehadiran tentera jepun British mula melarikan diri. Maka ketika itu tinggalah Leftenan Adnan dan sarja hassan menentang pihak jepun sehingga meletupkan dirinya sendiri. Apakah sama penentangan leftenan Adnan dengan penentangan PKM terhadap tentera Jepun? Tidak!!! Leftenan Adnan adalah seorang tentera yang bekerja dengan kerajaan penjajah, menerima gaji dari penjajah dan menurut arahan dari penjajah. Sedangkan kewujudan MPAJA adalah hasil dari perjanjian antara pihak PKM dengan pihak British. Setelah kekalahan Jepun British telah memungkiri janjinya terhadap PKM. Akibat daripada itu PKM enggan memulangkan semula senjata2 yang telah di bekalkan kepada mereka oleh pihak British.

Maka bermula dari sini PKM telah memulakan pemberontakan bersenjata menentang penjajahan British di tanah melayu. Bermula dari sini juga British telah menjalankan propaganda terhadap PKM dengan mewujudkan perasaan benci terhadap perjuangan komunis di tanah Melayu. Komunis telah di gambarkan sebagai anti agama, ganas, kejam dan segala keburukan telah di letakan ke atas bahu komunis itu.

Sosialis hijau

Tiada ulasan: